ترفند

برنج را چگونه نگه داریم؟

برنج را چگونه نگه داریم؟

برنج را چگونه نگه داریم؟ با بهترین روش نگهداری از برنج ایرانی، هندی و انواع دیگر آشنا شوید.

برنج یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در سفره ما ایرانی هاست؛ به همین خاطر اکثر خانواده های ایرانی، این ماده غذایی را در مقادیر بالایی خریداری می کنند. اما برخی از افراد به دلیل نگهداری نادرست، با مشکلاتی مثل رشد آفات مختلف در برنج روبرو می شوند. برای اینکه از رشد و تکثیر آفت در برنج های خود جلوگیری کنید، باید به نکات خاصی در مورد نگهداری از آن توجه داشته باشید. از همین رو ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که برنچ را چگونه نگه داریم.

ظرف مناسب برای نگهداری از برنج

اگر می پرسید برنج را چگونه نگه داریم، باید به شما بگوییم که بهترین روش، ریختن برنج در کیسه های پارچه ای است. اما اگر اصرار دارید که آن را داخل ظرف نگهداری کنید، باید ظرفی را انتخاب نمایید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • حداکثر گنجایش ظرف برنج باید 5 کیلوگرم باشد.
  • از ظروفی استفاده کنید که دریچه داشته باشند تا مجبور نباشید در هر بار استفاده، درب آن را به طور کامل بردارید.
  • ظرف های شیشه ای و لعابی بهترین گزینه برای نگهداری برنج هستند. اما اگر می خواهید از ظروف پلاستیکی استفاده کنید، حتما مطمئن شوید که جنس آن ها از پلاستیک درجه یک و مرغوب است.
  • بهتر است ظرفتان مات باشد تا نور را از خود عبور ندهد.
  • نحوه نگه داری برنج

شرایط نگهداری از برنج

برای نگهداری از انواع برنج ایرانی، هندی، پاکستانی و…، باید ظرف یا کیسه برنج خود را در محیطی کاملا خشک و خنک قرار دهید. گرما و رطوبت می توانند بستری مناسب برای رشد انواع آفات ایجاد کنند. همچنین باید محیط قرار دادن برنج، کاملا تاریک باشد؛ چرا که نور آفتاب می تواند روی کیفیت برنج، تاثیر منفی بگذارد. هرچقدر که اکسیژن در محیط بیشتر بوده و تهویه مناسب تری داشته باشد، امکان سالم ماندن برنج ها هم بیشتر می شود. پس حتما این نکته را هم لحاظ کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم که برنج را چگونه نگه داریم و نکاتی برای انتخاب ظرف برنج به شما معرفی کنیم. با رعایت نکات گفته شده، می توانید انواع برنج های مرغوب مثل برنج فجر، برنج هاشمی، برنج ندا و… را خریداری کرده و در شرایط مطلوب نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *