ترفند

چگونه برنج هاشمی را تشخیص دهیم؟

چگونه برنج هاشمی را تشخیص دهیم؟

برنج هاشمی از معطرترین و بهترین برنج‌های ایرانی بوده که از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است. برخی از مردم قادر به تشخیص برنج هاشمی اصل نبوده و در زمان خرید این محصول با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که با یادگیری چند روش تشخیص برنج هاشمی اصل، این مشکل به آسانی قابل رفع است. برنج هاشمی از لحاظ کیفیت و همچنین ظاهر با سایر برنج‌های ایرانی تفاوت‌هایی داشته و دارای عطر و طعم خاص خودش است. در این مقاله قصد داریم برخی از روش‌های سریع و موثر را برای شناخت این برنج ایرانی خدمت شما معرفی کنیم.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق درباره برنج هاشمی مقاله برنج هاشمی چیست را مطالعه کنید. همچنین برای اینکه تفاوت بین برنج هاشمی و برنج طارم را متوجه شوید مقاله تفاوت برنج هاشمی و طارم در چیست را مطالعه کنید.

بررسی ماهیت و ویژگی‌های برنج هاشمی

برای شناخت برنج هاشمی اصل بایستی ابتدا با ماهیت و ویژگی‌های این برنج ایرانی آشنا باشیم. برنج هاشمی اولین بار توسط فردی با عنوان یوسف هاشمی کشف گردید و کاشت آن گسترش داده شد. به طوری که در بسیاری از استان‌های شمالی مانند مازندران، گیلان و گلستان شاهد شالیزارهای فراوانی از این برنج هستیم. بهترین برنج هاشمی نیز مربوط به شهرستان‌های آستانه اشرفیه و فریدون کنار است.

قبل از آشنایی با روش تشخیص برنج هاشمی اصل بهتر است با ظاهر دانه‌های این برنج بیشتر آشنا شوید. دانه این برنج در مقایسه با سایر برنج‌ها باریک و کشیده‌تر است. همچنین در زمان پخت قد کشیده و به اصطلاح ری می‌کند. برنج هاشمی بعد از پخت نیز بسیار نرم و لطیف بوده و خشک نمی‌شود.

راه تشخیص برنج هاشمی- استفاده نشده در شاخص

روش تشخیص برنج هاشمی اصل

برنج هاشمی اصل را می‌توان با روش‌های مختلفی شناخت و تشخیص داد. چنانچه با قیمت های برنج در بازار آشنا باشید می‌توانید با توجه به قیمت برنج هاشمی تا حدودی پی به اصل بودن آن ببرید. البته این روش همیشه کارایی نداشته و بایستی به دنبال روش‌های بهتری باشید که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

حضور در شالیزار

اگر امکان حضور در شالیزار را داشته باشید می‌توانید از اندازه شلتوک‌های برنج نوع آن را تشخیص دهید. شلتوک‌های برنج هاشمی همانند دانه‌های آن دارای قد نسبتاً بلندی هستند. همچنین دم شلتوک این نوع برنج به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای بوده که بهترین روش تشخیص برنج هاشمی اصل است. به طور کلی برنج هاشمی بایستی در زمین‌های شالیکاری سرشار از املاح و مواد مغذی کاشت شود. این امر باعث می‌شود تا گیاه این برنج رشد کافی را داشته و از خم شدن ساقه‌های برنج هاشمی جلوگیری گردد.

دانه های برنج

همانطور که اشاره شد دانه های برنج هاشمی در مقایسه با دیگر برنج‌ها کمی بلند، کشیده و باریک‌تر هستند. همچنین رنگ دانه‌های این برنج سفید مایل به کرم است. برنج هاشمی بعد از پخت نیز عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد که آن را از دیگر برنج‌های ایرانی متمایز کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی دو روش تشخیص برنج هاشمی اصل پرداخته شد. بر همین اساس دریافتیم که برنج هاشمی اصل را می‌توان از شالیزار و همچنین دانه‌های آن به راحتی تشخیص داد. در نهایت شما می‌توانید برنج هاشمی و دیگر ارقام برنج ایرانی را از مراکز عرضه کننده معتبر و با سابقه سفارش داده تا از قیمت و اصل بودن آن مطمئن باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *