اخبار برنج

تفاوت برنج ندا و برنج شیرودی چیست؟

تفاوت شیرودی و ندا

برنج ندا و برنج شیرودی چه تفاوتی با هم دارند؟ بررسی تفاوت برنج ندا و شیرودی

برنج های ایرانی از گذشته تا کنون زبانزد خاص و عام هستند. برنج های ایرانی بسیار متنوع هستند و هر یک از آن ها بو و طعم خاصی دارند. برنج های ندا و شیرودی دو نمونه از محبوب ترین و پرفروش ترین برنج های ایرانی هستند. برای آشنایی بیشتر شما با این دو نوع برنج، ما در این مطلب به بررسی تفاوت برنج ندا و شیرودی می پردازیم.

معرفی برنج ندا و ویژگی های آن

برنج ندا یکی از برنج هایی است که شباهت زیادی با برنج طارم دارد. طول این برنج در حالت خام ۷ میلی متر بوده و در زمان پخت به بیش از ۱۰ میلی متر می رسد. برنج های ندا دانه هایی شفاف و سفید دارند.

یکی اصلی ترین تفاوت برنج ندا و شیرودی این است که برنج ندا در مقایسه با دیگر برنج ها نظیر شیرودی مدت زمان بیشتری نرم است. این یکی از ویژگی های مورد توجه این برنج به شمار می رود. این برنج از نظر ظاهری دانه هایی بلند، شمشیری شکل و باریک دارد. همین امر موجب شده تا به آن برنج شمشیری نیز گفته شود.

یک تفاوت مهم دیگر این برنج با برنج های شیرودی و فجر این است که برنج های ندا دیررس هستند. همین امر موجب شده تا برخی کشاورزان برنج های زود رس را با این برنج جایگزین کنند.

همچنین باید اشاره کنیم که برنج های ارقام ندا از نظر قد کشیدن، بهتر از برنج های شیرودی هستند. همان طور که متوجه شدید این برنج ها به خوبی قد می کشند‌ برنج ارقام ندا در دسته برنج های عطری قرار نمی گیرد؛ زیرا در مقایسه با دیگر نمونه ها عطر و بوی کمی دارد.

تفاوت برنج شیرودی و برنج ندا - استفاده نشده برای شاخص

معرفی برنج شیرودی و ویژگی های آن

در کنار برنج های ندا، برنج محبوب شیرودی را داریم. جالب است بدانید برنج شیرودی از ترکیب دو برنج خزر و طارم هاشمی به دست می آید‌؛ به همین علت می توان انتظار داشت ویژگی های این دو برنج را دارا است.

این برنج عطر و طعم خوبی دارد و این ویژگی را مدیونی ترکیب برنج طارم هاشمی است. یک تفاوت برنج ندا و شیرودی در این است که برنج شیرودی در مقایسه با برنج های ندا دانه های کدرتری دارد. در واقع می توان گفت رنگ آن کاهی است.

این برنج در حالت خام ۷.۲ میلی متر است و اندازه آن پس از پخت به ۱۲ میلی متر نیز می رسد. این برنج در مقایسه با دیگر برنج ها نظیر هاشمی عطر کمتری دارد؛ اما عطر آن در مقایسه با ندا کمی بیشتر است.

جمع بندی

برنج های ندا و شیرودی دو نمونه از ارقام برنج های ایرانی هستند که فروش بالایی دارند. این دو برنج از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند که ما این تفاوت برنج ندا و شیرودی را مورد بررسی قرار دادیم.

نکته مهمی که در خصوص این دو برنج وجود دارد و بسیار مورد توجه قرار گرفته، قیمت مناسب آن هاست. با وجود این که این دو برنج طعم خوبی دارند؛ اما با قیمت مناسبی عرضه می شوند. همین امر سبب شده تا بسیاری از ایرانی ها این دو نوع برنج را برای پخت انتخاب کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *