معرفی

برنج ندا چیست؟

برنج ندا چیست؟

برنج ندا 

همان طور که می دانید برنج یکی از محصولات غذایی است که ارقام مختلفی دارد. برنج ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برنج ندا را می توان به عنوان یکی از گونه های برنج های ایرانی معرفی کرد. این نوع برنج در مقایسه با سایر برنج ها با قیمت مناسب تری عرضه می شود. به همین دلیل طرفداران زیادی نیز دارد.

یکی از دلایلی که موجب شده تا کشاورزان این نوع برنج را بکارند این است که می توانند در زمان برداشت بیشترین میزان برنج را برداشت نمایند. همچنین پخت این برنج نیز قابل قبول آشپزهای زیادی است. با شنیدن نام این برنج قطعا این سوال برای شما ایجاد می شود که برنج ندا چیست؟ با ما همراه باشید تا شما را با این محصول مرغوب آشنا کنیم!

معرفی برنج ندا

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم برنج ندا یکی از نمونه های برنج مرغوب ایرانی است. به ترکیب سه نوع برنج حسن سرایی، آمل 3 و طارم سنگی که اصلاح شده اند، برنج ندا می گویند. برنج حسن سرایی و طارم سنگی دو مورد از ارقام برنج های بسیار خوش عطر و بو هستند و ترکیب این دو برنج با آمل 3 توانسته برنجی باکیفیت و پرطرفدار به نام ندا را تولید کند.

از آنجایی که هر یک از سه برنج ذکر شده دارای نقص هایی هستند آن ها را ترکیب می کنند تا بتوانند این نقص ها را از بین برند. در نهایت شما شاهد یک برنج اصلاح شده مرغوب و با کیفیت هستید. دو برنج حسن سرایی و طارم سنگی عملکرد پایینی داشته و حساس به ورس هستند. در مقابل برنج آمل 3 نیز هم کیفیت پایینی داشته و هم دیررس است. ترکیب این سه نمونه با یکدیگر می تواند تا حدودی این نقطه ضعف ها را از بین ببرد.

این برنج با کیفیت برای اولین بار در سال 76 به بازار عرضه شد و از آن زمان تا کنون مورد توجه افراد قرار گرفت. ویژگی های منحصر به فرد این برنج آن را به یکی از برنج های محبوب تبدیل کرده است. در ادامه شما را با این ویژگی ها آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های برنج ندا

حال که متوجه شدید برنج ندا چیست، بهتر است با ویژگی های آن نیز آشنا شوید. یکی از ویژگی های قابل توجه این برنج شباهت زیاد آن به برنج طارم محلی است. برنج ندا دانه هایی باریک و بلند دارد و از آنجایی که ساختار آن قلمی و شمشیری شکل است آن را با نام برنج شمشیری نیز می شناسند. طول این برنج در حال خام 7 میلی متر بوده و در زمان پخت می تواند تا 10 میلی متر هم برسد.

برنج ندا دانه هایی سفید و شفاف دارد و این دانه های شیشه ای می توانند مدت زمان زیادی بعد از پخت نیز بمانند. عطر و بوی کمتر این نوع برنج نسبت به برنج های صدری و طارم موجب شده تا آن را در دسته برنج های عطری قرار ندهند. این محصول مرغوب در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه، ری بیشتری داشته و بیشتر قد می کشد.

جمع بندی

برنج در سبد غذایی ایرانی ها محصولی بسیار پرطرفدار است. کشاورزان امروزه انواع مختلف برنج های ایرانی را تولید می کنند. یکی از این برنج ها، برنج ندا است. ما در این مطلب به شما گفتیم که برنج ندا چیست و شما را با ویژگی های این برنج ایرانی آشنا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *