معرفی

برنج فریدونکنار چیست؟

برنج فریدونکنار چیست؟

شهر فریدونکنار که در استان مازندران قرار دارد به‌عنوان پایتخت برنج کشور شناخته می‌شود. این شهرستان پربارش به خاطر دارا بودن شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب برای کاشت برنج، در سطح کشور و جهان شناخته شده است. احتمالاً این توضیح کافی است تا بدانید برنج فریدونکنار چیست. شرایط آب و هوایی این شهر به خاطر مرطوب بودن باعث می‌شود تا کشت برنج به بهترین نحو انجام شود.

 

معرفی برنج فریدونکنار

شهر فریدونکنار به خاطر دارا بودن زمین‌های کشاورزی و استفاده از آب‌های رودخانه‌ای که سرشار از املاح معدنی هستند، بهترین مکان برای کاشت برنج است. اگر تاکنون نمی‌دانستید برنج فریدونکنار چیست و دلیل نام‌گذاری آنچه بوده تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برنج فریدونکنار یکی از بهترین نمونه‌های برنج ایرانی است که نسبت به سایر برنج‌های کشت شده در مناطق دیگر ایران، عطر و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این برنج که هضم آسانی دارد، نسبت به سایر برنج‌ها طرفداران بیشتری دارد.

انواع برنج فریدونکنار

پس از پیدا کردن پاسخ این سؤال که برنج فریدونکنار چیست، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید. این برنج ازنظر کم محصول یا پر محصول بودن به دو دسته تقسیم می‌شود.

برنج‌های کم محصول فریدونکنار

برنج‌های کم محصول دارای عطر پخت و طعم بسیار بی‌نظیری هستند و از مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شوند. این برنج‌ها عبارت‌اند از:

  • برنج‌هاشمی
  • برنج طارم
  • برنج بینام
  • برنج صدری
  • برنج امراللهی

 برنج‌های پر محصول فریدونکنار

برنج‌های کم محصول که ازنظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به برنج‌های کم محصول مانند برنج طارم و هاشمی دارند، نسبت به نمونه‌های قبلی عطر کمتری دارند. برنج‌های پر محصول به خاطر اینکه ازنظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند و از ترکیب دو گونه مختلف برنج ایرانی به وجود آمده‌اند، ازنظر ظاهری دارای کیفیت بهتری هستند و هنگام پخت بیشتر از نمونه‌های دیگر قد می‌کشند. این برنج‌ها بیشتر برای مجالس مراسم و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنج‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • برنج فجر
  • برنج شیرودی
  • برنج ندا
  • برنج روشن

 

ویژگی های برنج فریدونکنار

کشاورزانی که در شهر فریدونکنار اقدام به کاشت برنج می‌کنند از کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها به میزان زیادی استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر برنج‌های کشت شده در این شهر دارای کیفیت بالایی بوده و سالم‌تر هستند. در خاک زمین‌های کشاورزی این منطقه موجودات ریزی وجود دارند که به تهویه خاک کمک می‌کنند. وجود این میکروارگانیسم‌ها باعث می‌شود تا نیاز به مصرف کود شیمیایی کاهش پیدا کند و برنج تولیدشده مرغوب‌تر باشد. زمین‌های کاشت برنج با آب رودخانه و به‌صورت طبیعی آبیاری می‌شوند. این آب‌ها که خاصیت قلیایی دارند باعث حاصل خیز شدن خاک به‌صورت طبیعی می‌شوند. همچنین وجود تالاب فریدونکنار و استفاده از کود پرندگان باعث می‌شود تا نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی در این شالیزارها کاهش پیدا کند.

 

بهترین برنج فریدونکنار

با توجه به اینکه انواع مختلفی از برنج فریدونکنار وجود دارد، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام‌یک از این برنج‌ها بهتر هستند. برنج‌های کشت شده در شهر فریدونکنار همگی دارای کیفیت بالایی هستند و ازنظر عطر طعم و پخت بی‌نظیر هستند، اما اگر بخواهید بدانید که بهترین برنج فریدونکنار کدام است، باید بگوییم که برنج‌های کشت دوم معمولاً نسبت به برنج‌های کشت اول بهتر هستند. البته این برنج‌ها دارای قیمت بالاتری هم هستند. ولی به خاطر کیفیت بالایی که دارند نسبت به نمونه‌های کشت اول بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. ازجمله این برنج‌ها می‌توان به برنج‌هاشمی، طارم، برنج بینام و امراللهی اشاره نمود.

 

قیمت برنج فریدونکنار

قیمت برنج فریدونکنار با توجه به اینکه از کدام دسته می‌باشد و مربوط به کشت اول است یا کشت دوم، متفاوت است. درصورتی‌که قصد خرید برنج فریدونکنار را داشته باشید می‌توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی نام سایت قیمت تمام نمونه‌ها را مشاهده نمایید و برای خرید اقدام کنید.

 

کلام پایانی

برنج فریدونکنار یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین برنج‌های ایرانی است که در شالیزارهای شهر فریدونکنار در استان مازندران کشت می‌شود. به خاطر شرایط اقلیمی و مساعد بودن آب و هوا، کشت برنج در این منطقه شرایط خوبی دارد و محصولات آن نیز بسیار باکیفیت و مرغوب هستند. برنج فریدونکنار دارای انواع گوناگونی است اما بهترین نوع آن برنج کشت دوم فریدونکنار است که هم کیفیت بالایی دارد و هم ازنظر پخت، عطر و طعم نسبت به نمونه‌های دیگر بهتر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *